Amarantusianka z figami słodzona cukrem SugaVida

Amarantusianka z figami słodzona cukrem SugaVida

Jak Wam mija pierwsza połowa listopada? Nam bardzo intensywnie. Pracuję obecnie nad kilkoma projektami i dużo fotografuję. Do tego 2 podyplomówki, kursy, szkolenia, warsztaty… Dziś zwolniłam i mam dzień w stylu slow. A w kuchni jak zwykle pysznie, rozgrzewająco i kolorowo. Oprócz dyni i zupy dyniowej, zagościły u nas typowo jesienne okazy – śliwki, winogrona, gruszki, orzechy włoskie i laskowe. A na najbliższe listopadowe śniadania będzie amarantusianka z figami i orzechami. A jak amarantusianka, to trzeba dodać do niej coś bardzo słodkiego, żeby było przyjemniej. Ale jak słodzik, to musi być zdrowy. Od paru tygodni moje wegańskie desery i słodkie śniadania słodzę cukrem SugaVida, o którym pisałam Wam w jednym z poprzednich wpisów i bardzo Wam go polecam. Mam dla Was również konkurs, ale o tym na końcu wpisu. Cukru SugaVida użyłam do mojej kolejnej amarantusianki.

Nasiona amarantusa, czyli dobre zielsko w diecie wegańskiej

W poprzednich wpisach na temat właściwości amarantusa oraz z przepisami na amarantusiankę mogliście dowiedzieć się o wartościach odżywczych tych nasion. Ale warto powtórzyć raz jeszcze – amarantus to bardzo przydatne dla naszego zdrowia pseudozboże, a dla wegan tym bardziej! Dlaczego amarantus jest korzystny dla diecie roślinnej? Otóż, dlatego, że zawiera sporo dobrze przyswajalnego pełnowartościowego białka (16-20 g), a także jest najbogatszym roślinnym źródłem żelaza. Poza tym, co ważne dla osób chorych na celiakię oraz nietolerancję glutenu, amarantus jest naturalnie bezglutenowy. Więcej informacji o właściwościach amarantusa znajdziecie w innym wpisie ➡ http://dobrezielsko.pl/amarantus/. A teraz chodźcie po przepis na amarantusiankę z figami słodzoną cukrem SugaVida.

Amarantusianka z figami słodzona SugaVida

Amarantusianka z figami

Lubię zmieniać dodatki do amarantusa, ale zawsze łączę je tak, aby zniwelować jego charakterystyczny posmak, a także zwiększyć przyswajalność żelaza. Zazwyczaj są to bakalie – suszone słodkie owoce oraz orzechy i jakiś sezonowy owoc z witaminą C. Do tego stosuję zdrowy zamiennik cukru. Tym razem użyłam cukru SugaVida pozyskiwanego z drzewa Palmyra. O tym zdrowym cukrze przeczytacie w poprzednim wpisie. Do tego dodaję albo sezonowe owoce, albo mrożone. Świetnie pasuje do tego (cierpka) aronia, która przełamuje smaki, a także jagody, czy czarne porzeczki. Jeśli tylko macie mrożone, będą pasowały idealnie. Ostatnio do moich owsianek i amarantusianek dodaję nasiona granatu albo ciemne winogrona. Czyli zdrowo i pysznie! A do tego suszone figi, nasiona amarantusa (nieekspandowane), migdały i cukier SugaVida charakteryzują się niskim indeksem glikemicznych, tak więc amarantusianka z figami (oprócz winogron) będzie świetną propozycją na śniadanie dla diabetyków i dla osób stosujących dietę niskoglikemiczną.

Przepis na amarantusiankę z figami

Proporcje podane na śniadanie dla dwóch osób.

Czego nam potrzeba?

  • 100 g nasion amarantusa
  • 1,5 szklanki wody lub mleka roślinnego (najlepiej migdałowego)
  • 2 łyżki cukru SugaVida
  • garść suszonych fig (najlepiej bio)
  • garść migdałów lub orzechów
  • garść sezonowych lub mrożonych owoców (np. aronia, jagody, porzeczki, granat, ciemne winogrono)

Jak to zrobić?

Nasiona amarantusa płuczemy, moczymy przez 30 minut, następnie wodę odlewamy. Do moczenia i przecedzania przydatne jest gęste sitko, ale jeśli takiego nie mamy, to będzie trudno przecedzić nasiona amarantusa i ten etap musimy po prostu pominąć. Amarantus zalewamy świeżą zimną wodą lub mlekiem roślinnym i gotujemy przez ok. 15-20 minut na wolnym ogniu od momentu wrzenia. Od czasu do czasu trzeba sprawdzić, czy nie brakuje wody, jeśli tak, dolewamy parę łyżek. Po ugotowaniu amarantus można zblendować, ale nie jest to konieczne. Do amarantusa dodajemy cukier SugaVida i dokładnie mieszamy. Przelewamy do miseczek, dodajemy pokrojone suszone figi oraz migdały lub orzechy. Do tego wrzucamy garść sezonowych lub mrożonych owoców. Amarantusiankę podajemy na ciepło.

Amarantusianka z figami na śniadanie

Polecam Wam bardzo połączenie amarantusa z cukrem SugaVida oraz suszonymi figami. To solidna dawka składników mineralnych, witamin i białka. Lubicie amarantus? Jak go najczęściej wykorzystujecie? Jadacie amarantusianki? A może robicie ciasteczka?

Kod rabatowy i konkurs

Jak już zapowiedziałam we wpisie o SugaVida, mam dla Was kod rabatowy na jego zakup w sklepie internetowym Veg-Eco: https://veg-eco.pl/SugaVida-p116. Konkurs odbywa się na naszym profilu facebookowym.

Amarantusowych zdrowych inspiracji,
Małgosia

O właściwościach cukru SugaVida przeczytacie tutaj:

Cukier SugaVida, czyli zamiennik cukru rafinowanego

O amarantusie i jego właściwościach przeczytacie tutaj:

Amarantus i jego właściwości

Inne przepisy na amarantusiankę:

Amarantusianka z bakaliami słodzona bananem

4 myśli na temat „Amarantusianka z figami słodzona cukrem SugaVida

Dodaj komentarz

Inline
Inline