Kotleciki z ciecierzycy z surówkami, czyli obiad idealny

Wegańskie bezglutenowe kotleciki z ciecierzycy, czyli falafele, to danie do którego często wracam. Kiedy nie mam pomysłu na obiad czy na kolację i zastanawiam się, co zrobić, najczęściej pada na falafele. Najpierw oczywiście trzeba odczekać co najmniej pół doby, a potem można dodać mnóstwo przypraw i smażyć albo piec kotleciki z ciecierzycy. Zajadam je oczywiście w towarzystwie dobrego zielska w obfitej ilości. Często od razu robię hummus, smaruję nim falafele i jem jak mini-kanapki. Zerknij na mój przepis i zobacz, z czym i jak można podać pyszne kotleciki z ciecierzycy. Przepis na falafele Falafele, czyli kotleciki z ciecierzycy, to jeden z moich ulubionych bezglutenowych obiadów. Kotlety z cieciorki zawierają sporo białka i są bardzo sycącą potrawą pełną przeróżnych przypraw: kminu rzymskiego, imbiru, czosnku, natki pietruszki, kurkumy, kardamonu, gałki muszkatołowej, chili, kminku. Oprócz dużej ilości surówek falafele można podać z kaszą, np. orkiszową (glutenowa), owsianą lub jaglaną (bezglutenowe). Kotleciki z ciecierzycy najlepsze z dobrym zielskiem Uwielbiam falafele z tahini, czyli (najczęściej domową) 100% pastą z sezamu lub  sosem z tahini, czyli tahini z dodatkiem soku z cytryny oraz paroma ząbkami czosnku (ilość zależy od tego, czy mam home office, czy nie). Do falafeli idealny będzie wspomniany także hummus – klasyczny, z fasoli lub latem ze świeżego bobu. Sprawdzi się także pesto orzechowe, słonecznikowe lub sezamowe z bazylią, natką pietruszki, czy liśćmi rzodkiewki. I przede wszystkim do falafeli pasują surówki: z kapusty czerwonej z zielonym groszkiem oraz świeżą kolendrą, ze startej czarnej rzodkwi (rzepy) z czarnuszką, z brokułów z groszkiem i rzodkiewką, z suszonymi pomidorami (najlepiej wymoczonymi w oliwie z bazylią…), z czerwoną papryką. Falafele można posypać natką pietruszki albo podprażonym sezamem. Mój przepis na falafele znajdziesz ➡ tutaj. Inspiruj się.