wegańskie bezglutenowe placki z mąki z ciecierzycy
Bezglutenowe,  Kolacja,  Obiad,  Przepisy wegańskie

Placki z mąki z ciecierzycy z dużą ilością zielska

Placki z mąki z ciecierzycy, tudzież wegańskie omlety, takie podobne do ziemniaczanych. to obiad, którym ostatnio namiętnie się zajadam. Poprzednio było u mnie słodko, orzechowo i korzennie… Czyli typowo jesiennie. A teraz pożywna ciecierzyca i dużo dobrego zielska. Placki z mąki z cieciorki robi się błyskawicznie, można wrzucać do nich różne kawałki warzyw, czy grzybów i wszelkimi zjadliwymi resztkami, które zalegają w lodówce i nie wiadomo, co z nimi począć. Placki ciecierzycowe można zrobić także w formie wegańskiego omletu.

Wegańskie bezglutenowe placki z mąki z ciecierzycy

Placki z cieciorki mają w składzie płatki owsiane, które w wersji bezglutenowej przepisu powinny być bezglutenowe ze specjalnym oznaczeniem na opakowaniu. Ja do ciasta na placki dodałam także trochę zielska – jarmuż oraz pieczarki, bo akurat w lodówce walały się jakieś pojedyncze sztuki. Przepis jest szybki i prosty, a placki cieciorkowe są naprawdę pożywne, idealnie pasują na obiad dla zabieganych i świetne komponują się z surówkami. Jadam je także na śniadanie, jeśli wiem, że potem mam dłuższą przerwę do kolejnego posiłku. I o ile rzadko smażę, to jak zacznę jednego dnia z takimi plackami, to mogę smażyć je przez trzy dni z rzędu. Tak to już u mnie bywa, że miewam kulinarne fazy.

Przepis na wegańskie bezglutenowe placki z mąki z ciecierzycy

Z podanych proporcji wychodzą 3 średnie omlety lub 6 mniejszych placków.

Składniki:

  • 200 g mąki z ciecierzycy (u mnie świeżo zmielona w blenderze)
  • 2 łyżki zmielonego siemienia lnianego
  • 2 łyżki płatków owsianych
  • 2 łyżki oleju kokosowego (wolę olej nierafinowany, ale jeśli nie chcecie czuć posmaku kokosa, weźcie rafinowany)
  • 5 pieczarek
  • 2 liście jarmużu lub innego zielska (np. kapusty)
  • ząbek czosnku lub cebulka
  • kilka listków bazylii
  • sól, pieprz
  • zioła prowansalskie
  • szklanka wody (przygotuj trochę więcej)

Wykonanie:

Do miski wsypuję płatki owsiane i zalewam je małą ilością wody, po paru minutach wsypuję mąkę z ciecierzycy. Siemię lniane mielę w młynku, a następnie mieszam z odrobiną wody. Olej roztapiam i lekko ostygnięty wlewam do mąki i płatków. Dodaję siemię. Jarmuż, bazylię i pieczarki myję, kroję na małe kawałeczki i wrzucam do ciasta. Czosnek wyciskam przez praskę i wrzucam do ciasta. Dodaje przyprawy, zalewam wodą i wszystko razem mieszam. Jeśli ciasto jest zbyt suche, dodaję trochę wody, jeśli zaś zbyt rzadkie (mało prawdopodobne), to dodaję więcej mąki. Odstawiam na chwilę, a następnie rozgrzewam olej kokosowy na patelni i leję trochę ciasta. Można je rozlać na całej patelni i wyjdzie wtedy coś à la omlet. Jeśli zaś mają wyjść małe placki, to leję mniejszą ilość ciasta. Placki smażę kilka minut z obydwu stron. Im większe placki, tym dłużej trzeba je smażyć. Jeśli jesteś głodna (głodny), zrób mniejsze, będzie szybciej.

Z czym podać placki z mąki z ciecierzycy?

Placki cieciorkowe zajadam oczywiście z dużą ilością zielska. Ostatnio była to surówka z czerwonej kapusty, a do tego rukola, zioła i sporo oleju z pierwszego tłoczenia, tym razem z czarnuszki. To bardzo pożywna propozycja na szybki posiłek po całym dniu pracy. Jeśli chcesz zrobić coś jeszcze z ciecierzycy, wypróbuj przepis na wegański omlet z mąki z ciecierzycy oraz falafele.

Udanych szybkich obiadów,
Małgosia

39 komentarzy

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.