Inne

Nawyki żywieniowe – checklista z przymrużeniem oka

Dobre nawyki żywieniowe stanowią jedne z tych osiągnięć, które najczęściej nie przychodzą nam od tak od razu. Wyrobienie w sobie odpowiednich nawyków jest długim procesem, wymaga wiele wysiłku, wytrwałości i motywacji. Bardzo często postanawiamy dobrze się odżywiać wraz z nadejściem nowego roku. Jakby to była jakaś magiczna data. Może i niektórym to pomaga, ale dobrze wszyscy wiemy (i nie okłamujmy się), że podstawą są nasze chęci, określenie sobie celu i świadomość wyboistej drogi, która do niego prowadzi. Jak z każdym innym osiągnięciem. Pamiętacie jeszcze, że ponad dwa tygodnie temu nie jeden (jedna) z nas robiła listę postanowień noworocznych? Nawyki żywieniowe to jedne z najczęstszych postanowień, rozprawiłam się z nimi nieco na początku roku (klik), a tydzień temu sprawdzaliśmy realizację postanowień na profilu facebookowym Dobrego Zielska, ale doszły do mnie słuchy, że nie każdy ma tam swój profil, a chciałby się pośmiać, tzn. rzetelnie sprawdzić swoje postępy. A więc do dzieła! Czas skontrolować, jak tam u Was z tymi postanowieniami! Oto psychotest, który prawdę Ci powie, czyli checklista 📋 z przymrużeniem oka. 😀

Test

Mija kolejny tydzień nowego roku, trzeba sprawdzić, jak tam realizacja naszych postanowień. Odpowiadamy szczerze, nie przejdą żadne kłamstewka!

  1. Uprawiałaś/eś jakiś sport  przez minimum pół godziny? Byłaś/eś dziś na spacerze? Za zimno było?  ⛄️ Wiało? 💨 Padało? ☔️ No coś Ty! Piękne słoneczko! No może jakaś mała chmurka się pojawiła. ☁️ Ale to nie znaczy, że nie masz ruszyć swoich czterech 4️⃣ literek. Codziennie w ostatnim tygodniu, a przynajmniej co drugi dzień?
  2. Jadłaś/eś dziś jakieś zielsko   I w każdy poprzedni dzień nowego roku również bez żadnych wyjątków?
  3. Spałaś/łeś dziś min. 7 godzin?    Oczywiście w poprzednich dniach tak samo, prawda?
  4. Piłaś/eś dziś, wczoraj, przedwczoraj i w zasadzie każdego poprzedniego dnia wodę mineralną, soki, ziołowe herbatki itp.?  
  5. Zjadłaś/eś dziś min. 4 posiłki  w regularnych odstępach czasu? I tak, ma się rozumieć, robisz od magicznej daty  0️⃣1️⃣.0️⃣1️⃣, tak?

A teraz sprawdź, ile ciasteczek dostaniesz. Nie oszukuj! Ja wszystko widzę! 👀

nawyki żywieniowe

 

     – Cudownie! Tak trzymaj! Możesz przestać liczyć kalorie! W nagrodę zjedz sobie kawałek czekolady  oraz 3 ciasteczka   , no dobra,     ! W styczniu wypada Blue Monday, to należy się ciacho ekstra.

  1. Tarta orzechowa (klik)
  2. Ciasteczka korzenne (klik)
  3. Brownie (klik)
  4. Banany z bakaliami (klik)

Pycha, co? Chcesz jeszcze jakieś? No dobra, umówmy się, że tego piątego ciacha nie widziałam, na szczęście jest bez cukru, łap tutaj.

    – Prawie dobrze! Musisz jeszcze popracować nad jednym elementem. Sam(a) dobrze wiesz, nad którym. W nagrodę dostajesz 2 ciasteczka, wybierz sobie które chcesz z tych oto 10 smakołyków (klik). Na szczęście są w miarę dietetyczne. Dwa,   a nie trzy! No dobra, łap jeszcze to bez cukru jak wyżej.

   – Doceniam Twoje starania. Wiem, że nie jest to dla Ciebie takie proste, ale uwierz mi, warto wprowadzić dobre nawyki do swojego codziennego życia. Jedz więcej owoców,      a na zachętę poczęstuj się kawałeczkiem tej pysznej tarty (klik). Jak będzie poprawa, dostaniesz więcej.

   – Dobrze nie jest i sam(a) o tym wiesz. Konieczne są większe starania i rozpisanie sobie planu działania. Ochłoń, zjedz jakiś owoc     lub sałatkę owocową, ubierz się ciepło, idź na spacer, a jak jest śnieg, to ulep sobie bałwana .

    – Cóż… Nie ma słodyczy    w tym tygodniu. Postaraj się od teraz wprowadzać małym krokami dobre nawyki. Poszukaj pomocy tutaj. Najlepiej wydrukuj sobie tę listę  i powieś na lodówce. Daj znać za tydzień, jak Ci idzie.

     – NO COOKIES. Kiepsko. Pomyśl o łyżce dietetycznej. Dostępna w google. Lektura  obowiązkowa o nawykach żywieniowych oraz postanowieniach noworocznych. Postępy sprawdzimy za tydzień, ok?

***

Podzielcie się w komentarzach Waszymi doświadczeniami i postanowieniami. Dotrzymujecie swoich postanowień, czy ciężko Wam idzie? Pamiętacie je w ogóle jeszcze…?

35 komentarzy

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Przeczytaj poprzedni wpis:
wegańska pasta jaglano-pieczarkowa
Wegańska pasta jaglano-pieczarkowa do chleba

Wegańska pasta jaglano-pieczarkowa to idealne bezglutenowe smarowidło do chleba, które zrobiłam niedawno na domówkę. Zapiekane kanapki bardzo posmakowały gościom i nie dowierzali, że jest...

Zamknij