surówka z jarmużu i czerwonej papryki
Bezglutenowe,  Kolacja,  Obiad,  Przepisy wegańskie

Surówka z jarmużu, czerwonej kapusty i czerwonej papryki

Zielsko mogłabym jadać bez przerwy. Kocham warzywa, zioła i owoce! Warzywa najbardziej na świecie. Moim ulubionym jesienno-zimowym zielskiem jest jarmuż. Dodaję go wszędzie, gdzie się da, a najczęściej jadam surowiznę. Do tego dobra oliwa lub olej, np. rydzowy, lniany, z orzechów włoskich lub rzepakowy z pierwszego tłoczenia. Surówka z jarmużu i czerwonej papryki to świetny dodatek do obiadu albo nawet na śniadanie czy kolację z kromką domowego chleba. 

Surówka z jarmużu i czerwonej papryki, czyli micha pełna zielska

Jarmuż uwielbiam łączyć z innym moim ulubionym zielskiem – czerwoną kapustą. Do tego lubię, jak w surówce jest czerwono. Jako że pomidory najlepsze są gruntowe, zimą przerzucam się na pomidory suszone i na czerwoną paprykę. Do tego dodaję świeże listki sałaty z domowej szklarni Green Farm, aspołeczny czosnek, jeśli następnego dnia mam home office. Kiedy nie mam tak dobrze, czosnku nie dodaję, a zamiast niego dorzucam czerwoną cebulę. Szybciej wyparuje. Do tego pasują jakieś zdrowe ziarenka – czarnuszka, podprażone siemię lniane, pestki dyni i orzechy włoskie. Kilka prostych i dostępnych składników i mamy michę pełną zielska! Uwielbiam zraszać taką surówkę dobrym olejem roślinnym i zmieniać jej smak właśnie różnymi olejami roślinnymi. Zwracam uwagę na kwasy omega-3 i często do takiej surówki dodaję olej lniany – uwielbiam oleje od Oleoteki. Jeśli zaś dodaję orzechy włoskie, to wtedy najbardziej do surówki pasuje olej z orzechów włoskich. Zdrowo i pysznie.

Zniżka na zimnotłoczone oleje roślinne

Dla fanów Dobrego Zielska mam kod rabatowy w sklepie firmowym olejów Oleoteka – 5% od wartości produktów zamówionych w sklepie www.oleoteka.pl. Kod jest ważny bezterminowo i jest następujący: DOBREZIELSKO (duże litery).

ekologiczny zimnotłoczony olej lniany oleoteka

Przepis na surówkę z jarmużu i czerwonej papryki

Proporcje podane na porządną porcję dla dwóch osób. Chociaż przyznam, że jeśli chodzi o dobre zielsko, to ja nie mam umiaru.

Składniki:

  • 200 g czerwonej kapusty
  • 100 g jarmużu (dwa duże liście)
  • 3 małe czerwone papryki
  • kilka orzechów włoskich
  • kilka suszonych pomidorów
  • 1 czerwona cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • chlust oleju lnianego lub z orzechów włoskich
  • łyżka posiekanej świeżej natki pietruszki
  • świeżo zmielony pieprz czarny
  • odrobina soli

Wykonanie:

1. Jarmuż, kapustę czerwoną, paprykę i cebulę kroję cienko.

2. Pomidory suszone kroję na drobne kawałki.

3. Czosnek obieram i przeciskam przez praskę.

4. Natkę pietruszki drobno siekam.

5. Orzechy włoskie łamię lub kroję na drobne kawałki.

6. Wszystkie składniki mieszam w misce, dodaję trochę czarnego pieprzu oraz soli, a na koniec wlewam chlust oleju. Wszystko razem dokładnie mieszam i dodaję do obiadu albo zjadam z pieczywem.

Jarmuż i kapusta czerwona

Uwielbiam połączenie jarmużu z kapustą czerwoną. Do tego zdrowego duetu świetnie pasuje coś czerwonego – wszak jemy kolorami. Często robię podobną kolorystycznie surówkę – z nasionami granatu. Świetne połączenie, które bardzo Ci polecam – zerknij tutaj.

Chrupcie zielsko!
Małgosia

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Przeczytaj poprzedni wpis:
bezglutenowe wegańskie kotlety z ciecierzycy
Wegańskie kotlety z ciecierzycy z cebulą i natką pietruszki

Dawno nie jadłam wegańskich kotletów. Bardzo dawno. Bo z reguły mi się nie chce rozdrabniać strączków, gotować kaszy, kroić zielsko,...

Zamknij