wegańskie pancakes
Bezglutenowe,  Kolacja,  Przepisy wegańskie,  Śniadanie

Wegańskie pancakes z syropem daktylowym lub klonowym

Tegoroczne przedwiośnie obfituje u mnie w nie lada zabieganie… I wegańskie pancakes. Pochwalę się, że gościłam niedawno na antenie lokalnego radia i nagrywałam materiał do audycji o zdrowym stylu życia. Mówiłam m.in. o glutenie, o którym planuję również napisać na blogu szerzej w oparciu o aktualną wiedzę medyczną oraz moje własne obserwacje. W studiu radiowym trochę stresu było, nie powiem, ale jeszcze więcej frajdy. Nakręciło mnie to bardzo do określenia planów w zakresie dietetycznym i musiałam sobie ostatnio parę rzeczy przemyśleć. Do tego dochodzi mniej lub bardziej intensywna nauka, szkolenia, kursy, praca… Dzieje się. A to, chcąc, nie chcąc, wymaga odpowiedniej organizacji pracy w kuchni.

Szybkie wegańskie bezglutenowe śniadanie

Ostatni młyn sprawia, że dzień zaczynam więc od szybkiego, acz pożywnego śniadania – najczęściej piekę chleb w zamiarze od razu na kilka dni, chociaż szybko znika… Z reguły za jednym zamachem podpiekam w piekarniku granolę, a od trzech dni namiętnie smażę wegańskie pancakes, które można zrobić w wersji bezglutenowej lub glutenowej, w zależności od tego, czy mamy mąkę owsianą z przekreślonym kłosem lub nie zwracamy na to zbytniej uwagi. Pancakesów wyszło mi dużo… Tak dużo, że nie liczyłam. Pewnie ze trzydzieści. Dwa śniadania i resztki na przegryzajkę.

Przepis na wegańskie pancakes

Czego nam potrzeba?

  • 300 g mąki owsianej (w wersji bezglutenowej opakowanie z przekreślonym kłosem)
  • 50 g mąki z tapioki (opcjonalnie mąka ziemniaczana)
  • szklanka mleka roślinnego (użyłam tym razem gotowego migdałowego, idealnie pasuje również orzechowe)
  • pół szklanki wody
  • kilka łyżek syropu daktylowego (wg uznania)
  • 2 łyżki nasion chia
  • 1 łyżka oleju ryżowego lub kokosowego
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli

Jak to zrobić?

Najpierw przygotowujemy gluta z nasion chia. Zalewamy je wodą i odstawiamy na piętnaście minut. Do miski wsypujemy mąkę owsianą, mąkę z tapioki, szczyptę soli, sodę, olej ryżowy, łyżkę syropu daktylowego oraz mleko i mieszamy. Nie dodawałabym więcej słodziku do samego ciasta, aczkolwiek robimy to według własnego uznania. Wszak każdy z nas ma inny próg słodkości. 😉 Do tak przygotowanego ciasta dodajemy gluta. Opcjonalnie można spróbować z bardzo dojrzałym bananem, którego najlepiej rozgnieść widelcem. Wszystko razem pięknie mieszamy i zaczynamy smażenie.

Do przygotowywania naleśników, racuchów, czy pancakesów używam takiej specjalnej płaskiej patelni, na której możemy smażyć również beztłuszczowo, zwłaszcza jeśli dodamy trochę oleju do ciasta. Ja dodałam dosłownie łyżkę oleju ryżowego na całą akcję. Czyli opcjonalnie rozgrzewamy łyżkę oleju ryżowego lub kokosowego. Lejemy na patelnię ciasto chochelką lub dużą łyżką i smażymy kilka minut najpierw z jednej, potem z drugiej strony. I czynność powtarzamy, aż do ostatniej kropelki ciasta. 😉

Z czym podać wegańskie pancakes?

Pancakesy lubię podawać ułożone na stos, wyglądają z boku jak huba drzewna. 😉 Idealnie pasuje do nich syrop daktylowy lub klonowy, suszone owoce i orzechy. Ja uwielbiam dodawać także domowe przetwory. Ostatnio robię audyt spiżarni i wyjadam zeszłoroczne konfitury – została mi jeszcze z czarnej porzeczki oraz pomarańczowa z korzenną nutą. Świetnie będzie również komponowała się gorąca czekolada, zrobiona na przykład z tego ➡ przepisu. Ostatnią porcję pancakesów spałaszowałam z tahiną… Pycha! Spróbujcie także mojego innego przepisu na bezglutenowe wegańskie pancakesy ➡ przepis.

A z czym Wy najczęściej jadacie pankejki, naleśniki i racuchy?
Małgosia

Powiązane wpisy:

http://dobrezielsko.pl/bezglutenowe-pancakes-z-porzeczkami/

Domowa konfitura z czarnej porzeczki bez dodatku rafinowanego cukru

Konfitura z pomarańczy z goździkami i cynamonem

75 komentarzy

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.