wegańskie śniadania
Przepisy wegańskie

10 pomysłów na wegańskie śniadania

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, chociaż nie każdy lubi jadać rano. Na śniadanie warto jadać pokarmy zawierające weglowodany złożone, białko oraz dobre tłuszcze roślinne (czyli np. orzechy). Do tego oczywiście warzywa i/lub owoce. Co jest także ważne, to powolne i dokładne gryzienie i przeżuwanie i na to zawsze warto poświęcić czas! Przy rozkładzie 5 posiłków dziennie śniadanie powinno pokrywać nam ok. 25% dziennego zapotrzebowania energetycznego (przy 5 posiłkach dziennie). Oczywiście to jest taka ogólna zasada, którą trzeba dopasować do naszego trybu życia, aktywości fizycznej, pracy i oczywiście preferencji. Zachęcam jednak do uważnego przyjrzenia się swojemu pierwszemu posiłkowi w ciągu dnia. Podrzucam Ci także 10 pomysłów na wegańskie śniadania oraz przepisy na chwa chleby!

1. Budyń jaglany albo dyniowy

Budynie to dla mnie hity na wegańskie śniadania. Jedne z najszybszych i bardzo adaptowalnych. Bazę można przygotować na kilka posiłków, a do każdego dodawać inny dodatek, np. kakao, owoce jagodowe etc. Można także dowolnie dobierać konsystencję i zrobić sobie koktajl na drugie śniadanie. Kliknij i poznaj przepis na czekoladowy budyń jaglany oraz budyń dyniowy.

wegański bezglutenowy budyń jaglany

2. Owsianka, czyli najprościej jak się da!

Owsianka to najprostszy i najpopularniejszy pomysł na śniadanie! Idealna z mlekiem roślinnym, owocami i masłem orzechowym. Konfiguracji jest całe mnóstwo! Płatki owsiane najlepiej wybierać górskie lub zwykłe i zalać je ciepłą wodą lub mlekiem roślinnym i odstawić na pół godziny. Więcej o tym, jak przygotować zdrową owsiankę przeczytasz tutaj. Bardzo lubię owsiankę z orzechami włoskimi lub masłem orzechowym (np. laskowym) i owocami typu jagody, porzeczki, borówki (w sezonie świeże, poza sezonem mrożone). Do owsianki lubię także dodawać zmiksowane jabłka lub brzoskwinie. Często robię też własną mieszankę musli oraz mleko laskowe, które nadaje idealnego orzechowego smaku (kliknij po przepis na domowe musli oraz na mleko laskowe).

bezglutenowe wegańskie domowe orzechowe musli z figami i rodzynkami

3. Amarantusianka pełna białka

Jednym z moich ulubionych słodkich śniadań jest amarantusianka – świetny posiłek w formie budyniu lub koktajlu. Amarantus to zdrowie ziarenka, zawierają pełnowartościowe białko oraz sporo żelaza, dlatego w diecie roślinnej powinny mieć swoje szczególne miejsce (więcej o amarantusie przeczytasz tutaj). Do amarantusianki lubię dodawać słodzidło oraz mnóstwo owoców, a także trochę granoli. Mój przepis na amarantusiankę znajdziesz pod tym linkiem.

bezglutenowa wegańska amarantusianka z owocami

 

4. Granola – idealny dodatek do jogurtu, kremu z tofu

Granola, czyli zapiekane płatki owsiane z owocami i orzechami, to świetny dodatek  jako dodatek do jogurtu, kremu z tofu, amarantusianki czy owsianki. Dodaje chrupkości i smaku. Pasuje także do musu jabłkowego albo brzoskwiniowego. Domowa granola może zawierać dużo mniej cukru niż nie jedna kupna. Chcesz poznać przepis, to kliknij tutaj!

jak zrobić zdrową owsiankę granola orzechowa

5. Sticky rice z owocami

Sticky rice najczęściej jadam na deser, ale na śniadanie też się fajnie sprawdzi! Najczęściej jadam je jesienią z malinami i jeżynami. Smakuje wyśmienicie! Można przygotować je nawet z resztki ryżu, który został po innych daniach. Przepis znajdziesz pod tym linkiem.

deser wegański bezglutenowy sticky rice z brzoskwiniami i malinami

 

6. Pankejki, naleśniki, placuszki…

Naleśniki i placuszki to bardzo wdzięczne przepisy. Można przygotować je na słodko oraz na wytrawnie (np. z pieczarkami). Można także kombinować z różnymi składnikami, aby nie były to zawsze pszenne placki. Bardzo lubię mieszać mąkę owsianą z pszenną, a także ciecierzycową. I powiem, że w tworzącym się ebooku będzie przepis na takie ciecierzycowe naleśniki. Zanim jednak ebook powstaie (praca nad nim wymaga sporo czasu), to zapraszam Cię po przepis na wegańskie pankejki.

wegańskie bezglutenowe pancakes z porzeczkami

7. Hummus i dużo zielska!

8. Kanapki z pesto i warzywami

9. Tofucznica z pieczarkami i zielskiem

10. Omlet z mąki z ciecierzycy

I na koniec domowy chleb – na blogu mam przepis na chleb bakaliowy oraz chleb gryczany.

Które pomysły na wegańskie śniadania podobają Ci się najbardziej?


Mam nadzieję, że mój wpis Ci się spodobał i znajdziesz w nim inspirację na swoje wegańskie śniadania.
Jeśli tak się stanie, to może postawisz mi wirtualną kawę?
Dzięki kawom od moich Czytelników mogę utrzymać blog, kupując bardziej wydajny hosting i tworzyć wartościowe przepisy.
Kliknij tutaj lub poniżej w zielony przycisk i postaw mi kawę!
Dziękuję za Twoje wsparcie! ❤️

Postaw mi kawę na buycoffee.to


Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Przeczytaj poprzedni wpis:
bezglutenowy wegański jagielnik bez pieczenia z czekoladą
Wegański jagielnik z czekoladą i orzechami

Jagielnik, tofurnik, nerkownik albo miks tych trzech to najczęstsze ciasteczko bez pieczenia, które robię do weekendowej kawki... Albo na śniadanie!...

Zamknij